tallennustukipalvelu

Tieto on yrityksen tärkeimpiä pääomia, mutta sen suojaamiseen ei vieläkään kiinnitetä riittävästi huomiota ennen kuin katastrofi tapahtuu. Hädän hetkellä ei ole enää varaa harjoitella saatikka tehdä vääriä asioita, joilla aiheutetaan vielä suurempia vahinkoja.

MultiCom tarjoaa neljännesvuosisadan tallennus- ja varmistusympäristöjen kokemuksensa asiakkaitten käyttöön. Joko ongelmatilanteissa tai silloin, kun omat resurssit ja/tai osaaminen eivät enää riitä, voi olla aiheellista kääntyä MultiComin tukipalvelun puoleen. Peruskuukausimaksulla, tapauskohtaisella hinnoittelulla ja ilman pitkäaikaisia sopimuksia asiakas saa tarvittaessa apua tallennusympäristönsä haasteisiin.

Palvelun käyttö vaatii MultiComin toteuttaman tallennusympäristön kartoituksen tilaamista. Sillä saadaan kattava ymmärtämys asiakkaan ympäristöstä ja nopeutetaan merkittävästi tukitapahtumien hoitamista.

Tukipalvelu sisältää

  • MultiComin puhelin- ja sähköpostipäivystyksen arkisin klo 8–16
  • Kokeneiden suomalaisten ammattilaisten avun
  • Ohjeet ja/tai tarvittaessa toimenpiteet etäyhteydellä
  • Vasteaika sovitaan tapauskohtaisesti (”best effort”)
  • Puolivuosittaisen ympäristön muutoskatselmuksen

Hinnoittelu

  • Päivystysmaksu (perusmaksu) 90 €/kk(alv. 0)
    • Laskutuskausi puolivuosittain etukäteen
  • Sovitut toimenpiteet / ohjeistus tuntilaskutuksena 135 €/h(alv. 0)
    • Laskutus per alkava 30 min (70 €/30 min (alv. 0))
  • Normaalin työajan (8–16) ulkopuolella tapahtuvat toimenpiteet hinnoitellaan erikseen
  • Mikäli toimenpiteet vaativat fyysistä paikallaoloa, vastaa asiakas matkakuluista.

Toimenpiteet (esimerkkejä)

  • Yksittäisen tiedoston tai hakemiston palautus
  • Palvelimen/virtuaalikoneen palauttaminen laiterikon jälkeen
  • Ohjelmiston tai laitteiston (firmware) päivitykset
  • Laitteen tai ohjelmiston virhetilanteen selvitys ja korjaus
    • Korjaus voi vaatia voimassaolevan laitteisto-/ohjelmistotukisopimuksen

Tallennusympäristön Tukipalvelu on oivallinen ratkaisu yrityksille, jotka kärsivät osaamis- tai henkilöstöpulasta tai muuten haluavat minimoida riskit käyttämällä luetelluissa toimenpiteissä erikoisammattilaisia. Tukipalvelu on toimittajariippumaton ja Multicomin asiantuntijoilla on vahva osaaminen yleisimpien laitteisto- ja ohjelmistotoimittajien ratkaisuista.

Etäyhteydet voidaan toteuttaa MultiComin tai asiakkaan määrittelemillä työkaluilla (esim. Lync, Teamviewer, Webex, tms.). Mikäli tilanteen korjaamiseen vaaditaan fyysistä paikallaoloa, asiakas järjestää pääsyn ympäristöön (konesali tms.).

> Lataa PDF-esite